Veelgestelde vragen

U kan artikelen reserveren via onze webshop.

Klik op 'reserveren' en voer het artikelnummer uit de cataloog of folder in op de lijst. Vul dan het gewenste aantal in. Het totaalbedrag van uw reservatie wordt automatisch voor u uitgerekend.

Na het doorsturen van uw reservatie ontvangt u een bevestigingsbericht met de verwachte leveringsdatum.

Kies uit de verschillende shops het artikel dat u wil reserveren en tik de gewenste hoeveelheden in.

Klik daarna op het winkelwagentje er net naast en het artikel wordt toegevoegd aan uw reservatie. Om de inhoud van uw winkelwagentje te kennen, klikt u op het winkelwagentje bovenaan uw scherm.

U ziet dan de lijst, waar u ook rechtstreeks een artikel kan ingeven, of schrappen wanneer u een foutje hebt gemaakt.

U vindt duizenden artikelen, gerangschikt per thema in verschillende 'shops' of u kan een artikel ook opzoeken met trefwoorden via de zoekfunctie.

Voer het artikelnummer uit de cataloog of de folder in op de reservatielijst.

OF

Kies uit de verschillende shops het artikel dat u wil reserveren, tik de gewenste hoeveelheden in en klik daarna op het winkelwagentje er net naast.

Klik op het winkelwagentje bovenaan uw scherm. U ziet dan de lijst met de door u ingevoerde artikelen. U kan een artikel verwijderen door in de kolom 'Artikel schrappen' op de vuilnisbak te klikken naast het correcte artikel. Het verdwijnt dan automatisch van de lijst.

Nadat u uw reservatie hebt doorgestuurd, krijgt u van ons een bevestiging van uw bestelling.

U kiest zelf welke betalingswijze u verkiest:

  • U kan betalen aan de kassa van uw Colruyt-winkel bij het afhalen van uw reservatie.
  • Via de Colruyt-kaart voor bedrijven. Hebt u nog geen kaart?
    Vraag ze hier aan.
  • Via de Promessekaart voor overheidsinstellingen. Voor verdere inlichtingen kan u terecht op de afdeling Promesse van de klantenboekhouding op het nummer 02 360 10 40 (tijdens de kantooruren).
  • Via een factuur, enkel bij thuisleveringen en na overleg met de ColliShop Professional-dienst.

Een flinke greep uit het ColliShop-assortiment kan u van dichtbij bekijken in onze vernieuwde showroom. In onze showroom vindt u alle merken van ColliShop Online shopping. U kan de artikelen uit de verschillende assortimenten zien, voelen en ontdekken.

Breng ons een bezoekje in de ColliShop-showroom op woensdag en donderdag van 14 tot 18 uur en op vrijdag, zaterdag en zondag zijn we doorlopend open van 10 tot 18 uur.

Wilt u graag een persoonlijke rondleiding? Bel ons op 02 363 51 50 of mail naar info@collishopprofessional.be om een afspraak te maken.

Zo bereik je de ColliShop-showroom:

  • E19 Brussel-Bergen tot uitrit 21 'Rijsel-Doornik'.
  • Volg E429 tot uitrit Halle-Lembeek (N7).
  • Sla rechtsaf, richting Halle-centrum
  • 200 meter verder vind je langs de rechterkant onze showroom.

ColliShop-showroom

Edingensesteenweg 249
1500 Halle

U vindt uw pakket aan het ColliShop-trefpunt in de winkel van uw keuze. Geef uw telefoonnummer in op het aanraakscherm. De computer geeft weer onder welk nummer u uw pakket in de rayon kan terugvinden. Aan het Collishop-trefpunt kan u ook terecht met al uw vragen.

U kan uw ColliShop-pakket ook afhalen in een OKay-winkel. OKay rekent u € 1 aan voor deze service. Let op: uw OKay-winkel is enkel een afhaalpunt, voor de dienst na verkoop kan u terecht in de dichtsbijzijnde Colruyt-winkel.

Ook in de Comarkt van Averbode kan u uw pakket laten leveren. U kan in deze winkel eveneens terecht voor de dienst na verkoop.

De gereserveerde artikelen worden binnen de 3 werkdagen, indien op voorraad, geleverd in uw afhaalpunt. Voor reservaties bij Dreambaby is dit 5 werkdagen. In de onderstaande tabel krijgt u een overzicht van de leveringen:

Dag reservatie
Levering in Colruyt-winkel
maandag tot 21u30
vanaf donderdag
dinsdag tot 21u30
vanaf vrijdag
woensdag tot 21u30
vanaf vrijdag
donderdag tot 21u30
vanaf zaterdag
vrijdag tot 21u30
vanaf dinsdag
zaterdag
vanaf woensdag
zondag tot 21u30
vanaf woensdag

Uw pakket wordt binnen de 3 werkdagen gratis geleverd in de winkel van uw keuze. OKay rekent u € 1 reservatiekosten aan.

Grote artikelen met het logo worden uitsluitend aan huis geleverd. Ze kunnen rechtstreeks online worden aangekocht via de website. Van maandag tot vrijdag bedraagt uw deelname in de vervoerskosten slechts € 22.

Welke artikelen worden aan huis geleverd?

Grote artikelen met het logo  worden voor uw gemak aan huis geleverd. Ze kunnen rechtstreeks online worden aangekocht via de website.

Van maandag tot vrijdag bedraagt uw deelname in de vervoerskosten slechts € 22. Bedragen uw aankopen minstens € 700 (bedrag excl. btw, levering alleen in België), dan is de levering gratis.

Bij een groot aantal artikelen is de levering in de prijs inbegrepen. U herkent deze artikelen aan het logo  en de vermelding 'levering aan huis inbegrepen'.

Bij thuisleveringen kan er via factuur betaald worden na overleg met de ColliShop Professional-dienst.

Waar wordt mijn pakket geleverd? 

U kan uw pakket laten leveren op het firma-adres, maar ook op een ander adres in België (andere vestiging, feestzaal, ...). Geef dit adres in als leveringsadres en vergeet de persoon bij wie u uw pakket laat leveren niet te verwittigen. Uw pakket wordt tot aan de straatdeur gebracht. Montage en installatie zijn nooit inbegrepen bij thuisleveringen.

Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

  • Levering door ColliShop Professional
    Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8u. en 17u.
  • Levering door een leverancier
    De leverancier neemt contact met u op om zo snel mogelijk een afspraak te maken voor de levering. Een levering door een leverancier gebeurt meestal van maandag tot vrijdag tussen 8 u. en 20 u.

ColliShop Professional richt zich alleen tot professionele klanten en behoudt zich dan ook het recht voor om van de klant de nodige verificatiestukken daartoe te eisen. Als u nog geen klant bent bij ColliShop Professional, kan dit een impact hebben op de leveringstermijn van uw geschenkkaarten.

Geschenkkaarten (met of zonder recupereerbare btw) kunnen gemakkelijk online gereserveerd worden. Van zodra we uw reservatie ontvangen, sturen we u een bevestigingsmail. Pas na het versturen van deze bevestigingsmail, wordt uw bestelling door ons verwerkt. Uw geschenkkaarten worden binnen 9 werkdagen geleverd.

Een geschenkkaart is 1 jaar geldig, te rekenen vanaf de datum waarop ColliShop Professional de kaart activeert. Ze kan niet omgeruild of terugbetaald worden.

De minimale waarde van een geschenkkaart bedraagt € 5. Vanaf dat bedrag kan de waarde van de kaarten vrij gekozen worden. Het totaalbedrag van een bestelling moet wel minstens € 700 bedragen.

Neen, u betaalt geen administratie- of verzendingskosten. U kan wel slechts 1 leveringsadres in België aanduiden per bestelling.

Ja, u kan er het logo of de naam van uw bedrijf op laten zetten. De resolutie van een logo is idealiter 200 dpi en niet groter dan 1 MB.

Uw geschenkkaarten worden binnen 9 werkdagen geleverd, te rekenen vanaf de datum waarop ColliShop Professional uw bestelling bevestigt. Als u nog geen klant bent bij ColliShop Professional, kan dit een invloed hebben op de leveringstermijn.

Wij activeren uw geschenkkaarten van zodra u de ontvangst ervan heeft bevestigd. Dit doet u door te reageren op onze originele bevestigingsmail. De kaarten zijn de dag na activering al klaar voor gebruik.

Als u uw bestelling annuleert nadat die bevestigd werd door ColliShop Professional, rekenen we u een schadevergoeding van 20 % van het totaalbedrag van de bestelling aan, minimaal € 140. Daarbovenop komt nog een schadevergoeding voor de bestellingen of leveringen die al uitgevoerd werden.

Geschenkkaarten zijn alleen beschikbaar voor klanten die gevestigd zijn in België. Ze kunnen alleen gebruikt worden als betaalmiddel bij de enseignes en binnen de assortimenten die vermeld staan op de kaart.

Of u nu uw cadeau in de winkel kiest of liever online reserveert, geef uw geschenkkaart altijd af aan de kassa van de winkel. U kan het bedrag op de kaart in één keer of in meerdere keren gebruiken. De restwaarde blijft gewoon op de kaart staan. De kaart is alleen geldig in België, gedurende 1 jaar. Ze is niet inwisselbaar tegen contant geld.

Ja. De geschenkkaarten zijn cumuleerbaar binnen de vermelde enseignes en assortimenten. Als u bijvoorbeeld speelgoed koopt bij DreamLand, kan u een geschenkkaart van ColliShop Professional combineren met een geschenkkaart van DreamLand voor particulieren.

De bedragen die per type gelegenheid vastgelegd zijn, geven recht op fiscale voordelen voor de werkgever en de begunstigde. Wanneer het totaalbedrag overschreden wordt, zal het volledig toegekende bedrag aan geschenkkaarten beschouwd worden als salaris en zal het dus onderhevig zijn aan sociale lasten en belastbaar zijn voor de begunstigde.

Zie onderstaande tabel.

 

Jaarlijks maximumbedrag (incl. btw) per type gelegenheid en per werknemer

Aftrekbaarheid

Vrijgesteld van RSZ

Niet belastbaar voor de begunstigde

Voor uw medewerkers, voor een bepaalde gelegenheid

Eindejaarsfeesten (sinterklaas, Kerstmis, Nieuwjaar)

€ 35 + € 35 per kind ten laste

100 %

Eervolle onderscheiding

€ 105

100 %

Pensionering

€ 35/dienstjaar, min. € 105 en max. € 875

100 %

Huwelijk of wettelijk samenwonen

€ 200

100 %

Anciënniteit 25 jaar/
Anciënniteit 35 jaar

1 x maandelijkse brutoloon
2 x maandelijkse brutoloon

/

Speciale gelegenheden (verjaardag van het bedrijf, feestelijke evenementen)

Geringe waarde*

/

Als relatiegeschenk

Meer dan € 125 per jaar en per begunstigde

Fiscale fiche (281.50)

100 % aftrekbaar

Minder dan € 125 per jaar en per begunstigde

Geen fiscale fiche

50 % aftrekbaar


*€ 50 volgens circulaire Ci.RH.242/554.090 (AOIF 28/2002) d.d. 16.12.2002.

Wij volgen voortdurend de prijzen van onze concurrenten en verzamelen al hun promoties en speciale aanbiedingen. Al die prijzen stoppen we in onze computer die ze vergelijkt met de onze prijzen. Ontdekt de computer elders een scherpere prijs, dan passen we onze prijs aan. 

De scherpste prijs die voor u van toepassing is, vindt u ook terug in onze e-mail ter bevestiging van uw reservatie.

Hebt u toch nog ergens een scherpere prijs gezien? Bel onze Rode Telefoon op 02 360 10 40. Wij passen onze prijs aan en betalen u het verschil terug.

De prijzen op deze site zijn enkel geldig in België.

Bij bepaalde acties krijgt u een promotiecode die u op uw reservatielijst kan invullen. Deze promotiecode bestaat steeds uit 1 letter en 3 cijfers. Om te profiteren van uw korting mag u deze code zeker niet vergeten door te geven.

U reserveert online:
u kan de promotiecode invullen op de reservatielijst links onderaan.

Bel onze Rode Telefoon op het nummer 02 360 10 40. Wij passen onze prijs onmiddellijk aan en betalen u het verschil terug.

De prijzen op de ColliShop Professional site zijn inclusief btw en zijn enkel geldig in België voor professionele gebruikers.

Op het garantieticket dat samen met uw kasticket afgedrukt wordt, vindt u alle details over de garantie. We zetten de mogelijke garantievoorwaarden voor u op een rijtje.

Herstelgarantie: ten minste 2 jaar
Onder herstelgarantie verstaan we de reparatie van een defect toestel dat u bij ColliShop Professional kocht. De herstelling is gratis: u betaalt geen onderdelen of uurloon.

Herstelling aan huis
Bel onze Klantendienst op 02 363 51 50. Geef uw reservatienummer (zie garantiebewijs) door en wij brengen u in contact met de leverancier. Die zorgt ervoor dat gespecialiseerde technici het toestel bij u thuis komen herstellen. Hou het serienummer van uw toestel bij de hand, zo kan de leverancier uw aanvraag makkelijk behandelen.

Binnen de garantieperiode worden technische gebreken aan het toestel gratis hersteld. Na de garantieperiode betaalt u de herstellingskosten rechtstreeks aan de technicus.

Herstelling in technisch labo via de winkel
Breng het defecte toestel naar uw winkel. Wij zorgen ervoor dat het toestel hersteld wordt in het technische labo van de leverancier, met originele wisselstukken. Na herstelling wordt u door ons verwittigd en kan u uw toestel afhalen in uw winkel.

Binnen de garantieperiode worden technische gebreken aan het toestel gratis hersteld. Na de garantieperiode betaalt u de herstellingskosten bij ontvangst van uw toestel. Wij bezorgen u uiteraard eerst een offerte. U hebt zelf de keuze: u laat uw toestel herstellen voor de afgesproken prijs of u laat het toestel niet herstellen. In het laatste geval betaalt u 48 euro administratiekosten voor het terugzenden van uw toestel of u laat uw toestel vernietigen en u betaalt niets.

Herstelling in technisch labo via de leverancier
Bel onze Klantendienst op 02 363 51 50Geef ons het reservatienummer (zie garantiebewijs) en wij geven u de nodige informatie over de verdere organisatie van de herstelling. Uw toestel wordt hersteld door de technische dienst van de leverancier. Binnen de garantieperiode worden technische gebreken aan het toestel gratis hersteld. Na de garantieperiode betaalt u de herstellingskosten rechtstreeks bij levering.

De leverancier neemt contact met u op om zo snel mogelijk een afspraak te maken voor de levering. Een levering door een leverancier gebeurt meestal van maandag tot vrijdag tussen 8 en 20 uur.

Omruiling
Het defecte toestel wordt vervangen door een nieuw toestel.

Standaardomwisseling
Deze garantie loopt over 5 jaar. Bij defect brengt u het toestel, samen met uw garantiebewijs, naar uw winkel. De eerste twee jaar ruilen we het defecte toestel gratis om. Vanaf het derde tot en met het vijfde jaar nemen we het defecte toestel terug over, tegen een bepaald percentage van de aankoopprijs, op voorwaarde dat u een nieuw, gelijksoortig toestel bij ons aankoopt. Het derde jaar krijgt u 60 % terugbetaald, het vierde jaar 40 % en het vijfde jaar 20 %.

AANDACHT: de garantie geldt niet bij defecten ten gevolge van verkeerd gebruik, noch voor de hulpstukken. Lees de gebruiksaanwijzing zorgvuldig.

Gehele omruiling
Breng het defecte toestel naar uw winkel samen met uw garantiebewijs. Bij technische gebreken tijdens de garantieperiode wordt het toestel gratis vervangen of terugbetaald. Deze garantie geldt niet bij hardhandig gebruik, het niet-toepassen van de gebruiksaanwijzing of een ingreep door derde.

Omruiling hout
U hebt volledige garantie op de duurzaamheid van het hout. Wij ruilen gratis alle onderdelen om die aangetast of beschadigd zijn door verrotting, houtaantastende zwammen of insecten.

AANDACHT: hout is een levend product dat krimpt bij warm weer en uitzet onder invloed van vocht. Daardoor kunnen scheurtjes in het hout ontstaan. Dit is een normaal fenomeen dat geen invloed heeft op de stevigheid van de balken. De garantie geldt niet bij schade ten gevolge van verkeerd gebruik of aanpassingen die u zelf hebt uitgevoerd.

Omruiling matrassen
De omruilgarantie van 5 jaar op matrassen is niet geldig in geval van:
- verkeerde behandeling of gebruik van de matras;
- slijtage en/of verkleuring van de matrashoes veroorzaakt door een verkeerde behandeling of gebruik; 
- bevuilde of beschimmelde matrassen.

Garantie leverancier
U krijgt de garantie opgesteld door de leverancier. De garantieperiode is afhankelijk van de leverancier. Wat doet u met een defect artikel? Bel onze Klantendienst op 02 363 51 50 voor meer informatie i.v.m. uw garantie. Aan de hand van dit garantiebewijs krijgt u de garantie verleend door de leverancier. Binnen de bepalingen van de fabrieksgarantie wordt deze dienst gratis uitgevoerd. Buiten deze bepalingen worden de kosten verrekend bij ontvangst van de herstelling of vervanging.

Wat doet u met een aangetast artikel?
Bel onze Klantendienst op 02 363 51 50. Wij helpen u graag verder. Geef ons uw reservatienummer. Wij zorgen voor de vervanging door levering van een nieuw, gelijksoortig artikel.

De recyclagebijdrage is altijd in de prijs inbegrepen.

Uit bezorgdheid voor het milieu besliste de wetgever dat vanaf 1 juli 2001 de inzameling en de verwerking van elektrische en elektronische apparaten op een milieubewuste wijze dienen te gebeuren.

Om dat te financieren wordt een recyclagebijdrage aangerekend bij de aankoop van o.a. kleine en grote huishoudtoestellen, hifi-toestellen, printers, telefoontoestellen enz. In al onze webshops is deze recyclagebijdrage in onze prijzen inbegrepen. Bij elk artikel vermelden wij het precieze bedrag van deze bijdrage.

Recupel-bijdrage

Sinds 13 augustus 2005 vindt u dit logo terug op alle elektrische en elektronische apparaten die gerecycleerd moeten worden. Dat maakt het voor u makkelijker om afgedankte apparaten te sorteren. Een defect apparaat voorzien van dit logo mag u niet met het grof huisvuil meegeven, maar moet binnengeleverd worden in het containerpark.